Vanliga frågor

Hur ser planlösningarna ut?
Ladda ner broschyren med planlösningar här »

Hur ser priserna och månadsavgifterna ut?
Ladda ner prislistan här »

Vad ingår i avgiften?
I avgiften ingår värme/uppvärmning, kallvatten, fastighetsdrift (hiss, sopor, etc.), skötsel (städning trappa/trädgårdsskötsel/snöplogning) och månadsavgift i bilpool under 5 år.
Tillkommer: bredband, TV, telefoni, varmvatten och hushållsel.

När kommer den första fakturan?
I samband med tecknande av förhandsavtalet betalar du 2,5 % av insatsen.

Cirka 6 månader innan ditt tillträde betalar du resterande del upp till 10 %.

Alla fakturor skickas direkt hem till dig.

När är det dags för det första inredningsmötet?
En tid efter att du tecknat förhandsavtal kommer du att kallas till ett personligt möte med en kundansvarig som hjälper dig med dina inredningsval.

Du gör då dina eventuella tillval utifrån det sortiment vi erbjuder enligt vår inredningskatalog.

När är det inflyttning?
Inflyttningen är planerad från juni-augusti 2018.

Vad har Gennakern för adress?
Vaktgatan, Rosengrens Gata respektive Glasbrukskajen. Postnummer är 216 44.

Får man glasa in balkongen i efterhand?
Förfrågningar om eventuella ombyggnader hanteras av bostadsrättsföreningen efter ditt tillträde.

Vad är det för ventilation i huset?
FX – mekanisk ventilation med återvunnen värme på frånluft. Friskluftsintag ovan radiatorer.

Hur värms bostaden upp?
Vattenburen värme i radiatorer.

Finns det golvvärme i bostaden?
Nej.

Är huset anslutet till fjärrvärmenätet?
Ja.

Finns det möjlighet för laddning av elbilar?
Ett fåtal laddstolpar finns i källare, kopplade till unika parkeringsplatser.

Finns det förråd utanför bostaden?
Alla lägenheter har förråd, cykelrum och rum för barnvagnar i källaren.

Finns det en gemensam tvättstuga i huset?
Nej, alla lägenheter förses med egen tvättmaskin och torktumlare, alternativt, kombimaskin.

Besiktning 
I samband med ditt tillträde kommer du att få en kallelse till besiktning av din lägenhet av din kundansvarig. Besiktning utförs av oberoende besiktningsman.

Information
Från och med att ni har tecknat ett förhandsavtal kommer du att få kontinuerlig information via vår kundportal. Här berättar vi stort som smått om vad du behöver veta innan du flyttar in i ditt nya hem.

Inloggning till kundportalen får du av din kundansvarig.

Har du ytterligare frågor är du välkommen att ringa till vår kundtjänst på 020-310 310.