Skanska Nya Hem på prispallen

I Solsidan Östra i Falkenberg bor några av Sveriges nöjdaste kunder. Det visar Prognoscentrets årliga kundnöjdhetsmätning som placerar Solsidan Östra på en ärofylld bronsplats.

Prognoscentret är ett oberoende marknadsanalysföretag som varje år utser Sveriges bästa bostadsutvecklare. Mätningen görs i samarbete med branschens aktörer och grundas på svar från cirka 10 000 bostadsköpare. I undersökningen utvärderas exempelvis bostadens kvalitet och personlig service, men även pålitlighet genom att bostadsutvecklaren håller löften och levererar felfria bostäder.

I Prognoscentrets utmärkelse används ett Nöjd-Kund-Index som måttstock, även kallat NKI. Skanska Nya Hem har flera gånger hamnat högt upp i mätningarna om årets nöjdaste kunder och i år knep projektet Solsidan Östra i Falkenberg hem bronsplatsen. Med ett NKI på 86 av 100 har Solsidan Östra både uppfyllt och överträffat kundernas förväntningar gällande bemötande och leverans av fina bostäder.

Danijela Cadjo som är kundansvarig på Solsidan Östra berättar att de är oerhört stolta och glada för en bronsplats i årets NKI-mätning. Det finns många duktiga projektutvecklare vilket gör det extra kul att vara i toppen. 

Så vad är det som gjort Solsidan Östra så lyckat? Projektutvecklaren Andreas Westberg beskriver att det till stor del beror på att samarbetet mellan alla involverade fungerat bra och att arbetsgruppen varit sammansvetsad.

Vi är ett gott gäng som alla är måna om kunden och drar åt samma håll för att leverera hög kvalitet och hålla det vi lovar. En viktig del är att vi känner en stark stolthet för vårt arbete och ett engagemang för kunden. Dessutom gör vi vårt yttersta för att de behov som uppstår hos kunderna efter deras köp ska tas om hand på ett professionellt sätt och med ett vänligt kundbemötande.

Andreas Westberg, projektutvecklare Skanska, Solsidan Östra

Nu laddar vi om med siktet inställt på att fortsätta leverera många fina bostäder med nöjda kunder. Kanske blir du vår nästa nöjda kund!

Dela sidan: