Felanmälan

Här kan du läsa om hur du steg för steg gör en felanmälan.

Så här går en felanmälan till

Innan du gör en felanmälan är det bra om du har läst igenom eventuell bruksanvisning och tittat in på sidan Skötsel och råd. Där har vi samlat filmer och information som ger svar på vanliga frågor och problem. Ofta är problemen enkla och går att lösa på egen hand, vilket sparar dig tid.

Är din bostad äldre än två år?

Då ska din felanmälan göras via din bostadsrättsförening, som sedan gör en reklamation till oss.

Är din bostad yngre än två år?

Då är du välkommen att göra en felanmälan direkt till oss. 

Jourverksamhet

Det finns alltid en förvaltare/ fastighetsskötare som har jourverksamhet på helger och kvällar.

Vad händer efter felanmälan?

Vid felanmälan till Skanskas kundtjänst registreras ärendet i vårt ärendehanteringssystem. Våra serviceansvariga går igenom ärendet för att få en uppfattning om själva problemet samt om det gäller ett garantifel eller inte. Om det saknas information kan du behöva komplettera, vilket kan göra att ärendet kan ta längre tid att hantera. Så försök att göra anmälan så komplett och noggrann som möjligt, gärna med text och bilder redan från början.

Välkommen att kontakta kundtjänst för felanmälan.

Felanmälan mail: kundtjanst@skanska.se
Felanmälan telefon: 020-310 310